DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pazarlamada Güncel Araştırmalar II: Pazarlama Stratejisi ve Modelleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 672
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin iki temel amacı vardır: (1) pazarlama yönetimin alt alanları ile ilgili en güncel bilgiyi sunmak ve (2) pazarlama problemlerinin modellenmesi ile ilgili temel ve güncel makaleleri incelemektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama stratejisinin temellerini oluşturan kavramları, modelleri ve paradigmaları tanımayabilir,
  • Pazarlama modellerini sınıflandırabilir,
  • Pazarlama karması stratejilerini ve modellerini tartışabilir,
  • Pazarlama yönetimi ve modelleme literatürünün bulgularını tartışabilir,
  • Pazarlama yönetimi ve modelleme literatüründeki ana boşlukları tanımlayabilir.
Ders Tanımı Bu ders, pazarlama yönetimi fonksiyonlarının temel konularına odaklanır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş - Pazarlama Yönetimi • Houston, F. S. (1986). The marketing concept: what it is and what it is not. Journal of marketing, 50(2), 81-87. • Borden, N. H. (1964). The concept of the marketing mix. Journal of advertising research, 4(2), 2-7. • Rossiter, J. R. (2001). What is marketing knowledge? Stage I: forms of marketing knowledge. Marketing Theory, 1(1), 9-26.
2 Giriş –Pazarlama Modelleri • Leeflang Peter, Wieringa Jaap, Bikmolt Tammo, and Pauwels, Koen (2015), Modeling Markets, Springer Verlag. , Chapters 1, 2 • Lilien, G. L. (1994). Marketing models: Past, present and future. In Research traditions in marketing (pp. 1-26). Springer, Dordrecht. • Lilien, Gary L. (1979), "Advisor 2: Modeling the Marketing Mix Decision for Industrial Products", Management Science, 25, 2 (February), 191-204. • Naik, Prasad A., Kalyan Raman, and Russell S. Winer (2005), "Planning Marketing-Mix Strategies in the Presence of Interaction Effects", Marketing Science, 24, 1 (Winter), 25-34.
3 Pazarların Tanımlanması ve Seçimi • Helsen, Kristiaan, Kamel Jedidi, and Wayne S. DeSarbo (1993), "A New Approach to Country Segmentation Utilizing Multinational Diffusion Patterns," Journal of Marketing, 57, October, 60-71. • Angelmar, Reinhard (2004), “Developing New Products and Services for the Global Market,” in Hubert Gatignon and John R. Kimberly, eds, The INSEAD-Wharton Alliance on Globalizing: Strategies for Building Successful Global Businesses, Cambridge University Press, 159-183.
4 Rekabetçi Pazarlama Davranışı • Dickson, Peter R. (1992), “Towards a General Theory of Competitive Rationality”, Journal of Marketing, 56 (1), 69-83. • Deshpande, Rohit and Hubert Gatignon (1994), "Competitive Analysis", Marketing Letters, 5, 3 (July), 271-288. • Ramaswamy, Venkatram, Hubert Gatignon and David Reibstein (1994),"Competitive Marketing Behavior in Industrial Markets", Journal of Marketing, 58, 2 (April), 45-55. • Gatignon, Hubert, Barton A. Weitz, and Pradeep Bansal (1990), "Brand Introduction Strategies and Competitive Environments", Journal of Marketing Research, 27, 4(November), 390-401.
5 Ürün Yaşam Döngüsü • Parsons, Leonard J. (1975), "The Product Life Cycle and Time-Varying Advertising Elasticities", Journal of Marketing Research, 12, 4 (November), 476-80. • Mahajan, Vijay, Eitan Muller, and Frank Bass (1993), "New Product Diffusion Models," Chapter 8 in Handbooks in Operations Research and Management Science, Jehoshua • Eliashberg and Gary L. Lilien, Eds. Vol. Marketing. Amsterdam, The Netherlands: Elsevier Science Publishers B.V. • Danaher, Peter J, Bruce G S Hardie, and William P Putsis Jr (2001), "Marketing-mix variables and the diffusion of successive generations of a technological innovation," Journal of Marketing Research, 38 (4), 501-14.
6 Yenilikçi Strateji • Gatignon, Hubert and Thomas S. Robertson (1985), "A Propositional Inventory for New Diffusion Research", Journal of Consumer Research, 11, 4, (March), 859-867 • Gatignon, Hubert and Jean-Marc Xuereb (1997), "Firm Orientation and Innovation Performance", Journal of Marketing Research, 34, 1 (February), 77-90. • Chandy, Rajesh K. and Gerard J. Tellis (1998), "Organizing for Radical Product Innovation: The Overlooked Role of Willingness to Cannibalize," Journal of Marketing Research, 35, 4 (November), 474-87.
7 Pazar Oryantasyonu • Ruekert, Robert W. (1992), "Developing a Market Orientation," International Journal of Research in Marketing, 9, 225-45. • Han, Jin K., Namwoon Kim, and Rajendra K. Srivastava (1998), “Market Orientation and Organizational Performance: Is innovation a Missing Link”, Journal of Marketing, 62 (October), 30-45. • Gotteland, David and Jean-Marie Boul_ (2006), "The Market Orientation - New Product Performance Relationship: Redefining the Moderating Role of Environmental Conditions", International Journal of Research in Marketing, 23, 2, 171-185.
8 Uluslararası Pazaralama • Gatignon, Hubert, Jehoshua Eliashberg, and Thomas S. Robertson (1989), "Modeling Multinational Diffusion Patterns: An Efficient Methodology", Marketing Science, 8, 3 (Summer), 231-247. • Hill, Charles W. L., Peter Hwang, and W. Chan Kim (1990), "An Eclectic Theory of the Choice of International Entry Mode", Strategic Management Journal, 11, 117-28. • Johansson, Johny K. (2002), "Global Marketing: Research on Foreign Entry, Local Marketing, Global Management", in Handbook of Marketing, Barton Weitz and Robin Wensley, Eds. London: Sage Publications.
9 Stratejik Fiyatlandırma Rao, V. R. (1984). Pricing research in marketing: The state of the art. Journal of Business, S39-S60. Chintagunta, Pradeep K. and Ramarao Desiraju (2005), "Strategic Pricing and Detailing Behavior in International Markets", Marketing Science, 24, 1 (Winter), 67-80. Lancioni, R. (2005). Pricing issues in industrial marketing. Industrial Marketing Management, 34(2), 111-114.
10 Tüketici Tercihi Modelleri • Hauser, John R. and Steven P. Gaskin (1984), "Application of the 'Defender' Consumer Model", Marketing Science, 3, 4 (Fall), 327-51. Guadagni , Peter M. and John D. C. Little (1983), “A Logit Model of Brand Choice Calibrated on Scanner Data,” Marketing Science 2(3), 203-238.
11 Reklamların Etkinliği • Sha Yang, Anindya Ghose, (2010) Analyzing the Relationship Between Organic and Sponsored Search Advertising: Positive, Negative, or Zero Interdependence?. Marketing Science 29(4):602-623. https://doi.org/10.1287/mksc.1090.0552 Oliver J. Rutz, Randolph E. Bucklin (2011) From Generic to Branded: A Model of Spillover in Paid Search Advertising. Journal of Marketing Research: February 2011, Vol. 48, No. 1, pp. 87-102.
12 Proje Tartışmaları
13 Proje Tartışmaları
14 Proje Sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Cambridge: Polity Press. (CCM) Grant McCracken, Culture and Consumption, Indiana University Press, 1988. (CC)
Önerilen Okumalar/Materyaller Lévi-Strauss, Claude (1963), “Social Structure”, in Structural Anthropology, New York: Basic Books, 277-323. Barthes, Roland (2009 [1957]), Mythologies, London: Vintage Classics, 131-156. Baudrillard, Jean (2000 [French: 1969]), ”The Ideological Genesis of Needs”, in J.B. Schor & D.B. Holt, eds. The Consumer Society Reader, New York, New Press, 57-80. Baudrillard, Jean (1996 [1968]) , The System of Objects, New York: Verso. Baudrillard, Jean (1998 [1970]), The Consumer Society, London: Sage.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
5
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
Proje
1
66
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
187

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır.

X
2

Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir.

X
3

Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir.

X
4

Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür.

X
5

Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir.

X
6

Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır.

X
7

Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır.

X
8

İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest